Rabu, 27 April 2011

Meatball IKEA at Home

Macam mana rupa?sama tak macam makan kat IKEA?mestila lagi menarik kan hehehehe

 Ini rupanya kalau kita p makan kat sana Swedish Meatballs (10pcs) RM 10  

Inilah masakan frozen food yang mudah lagi sedap. Kebetulan IKEA buat promosi set Sweedish Meatballs, ha hambik ko makanla meatballs IKEA satu beg tu hehehe

Ini untuk 2 orang makan je tapi stok up to 2 month

Frozen meatball ni saya kukus dengan aluminum foil (suka masakan kukus sebab rasa dia lebih sedap)
 
Sebelah meatball, saya letak potato yang ditabur black pepper dan Italian Herb. Memang sedap kalau kukus sekali dengan meatball sebab nanti potato ni serap air meatball....cubala kalau tak caya

Gaya masak orang bujang macam nilah, masuk gravy meatball pun dalam periuk nasi (periuk nasi elektrik dah rosak, periuk dia leh pakai lagi)
Gravy ni senang je buat, 1 paket = 1 1/2 cawan air, tapi saya letak krim sikit supaya lebih creamy

Saya tak leh makan hidangan kalau takdak sayur....so, masakla sikit broccoli makan dengan meatballs

Tak lengkap pulak hidangan ala western ni tak dak dessert kan. Memandangkan dah ada ais krim rocky Walls ni, potong jela buah apa yang ada dalam peti ais makan sekali. Pastu bancuh air hazelnut old town white coffee ais kan (gelas pun pakai IKEA jugek)...sangat mabelless...

4 ulasan:

aNiS tHe BumbleBee berkata...

nyammm!!!bila la nak bley pi umah hang ni.....

Hafirdaus berkata...

haaaa.....jangan lupa singgah kalau mau jalan-jalan kat kay el ni hehehehe

rasmuna mun berkata...

gravy tu instant ke??aku cr x penah jumpa pun...huhu..

Hafirdaus berkata...

masa aku beli set meatball kat IKEA aritu, dia juai jem lingon berry, meatball dan gravy meatball dalam paket. So gravy tu, memang ada juai kat IKEA la. Makanan IKEA cuma leh dapat kat IKEA je, dia xjuai kat pasaraya luar