Isnin, 4 Julai 2011

Strawberry Ice Cream


Cuasa panas sekarang ni elok jugak cari benda-benda sejuk ni.

Sejak-sejak saya menceburkan diri dalam bidang masakan ni, hehehe mungkin sejak awal 
tahun ni kot....pantang nampak apa-apa yang halal dimakan je mesti ligat kepala hotak ni 
mikir nk buat mcm mana?nk campur dgn apa?nk mkn mcm mana?sesambil mencilok idea dlm gogo

 Berbalik cita pasal menu ni, dulu saya memang tak suka makan ais krim vanila sebab takdak flavor 
pastu color pun tak menarik. Tapi sejak menjak saya suka berinovasi dengan makanan ni, 
saya suka lak bila ais krim vanila tersimpan dalam fridge.

 Sekarang...macam-macam saya leh buat dengan ais krim vanilla ni, samada buat ice blended utk pelbagai perisa, makan dengan apple pie, kek coklat, kek upside down, roti, wafer atau makan dengan aneka buah-buahan 

 Bukan saja perisanya leh disuaipadan dengan pelbagai juadah malah color yang putih ni 
lagi menarik digandingkan dengan color-color yang terang dan gelap

 Kali ni saya padankan color merah dan putih, ais krim vanilla dan stoberi....menarik bukan?
 Selain rasa manis ais krim ada masam-masam stoberi

Tiada ulasan: