Khamis, 17 November 2011

Nasi Goreng Fennel

Saya mengaku saya tak pandai buat nasi goreng. Selalu fail je tapi practice make perfect kan...usaha tangga kejayaan hehehe.......
As usual, saya suka buat lagi makanan merapu. Kali ni saya nak buat nasi goreng bersama fennel.

Inilah rupanya fennel. Bau dia sangat harum, patutla jintan pun dipanggil fennel seed. Bolek klik disini untuk baca pasal fennel ni.


Fennel juga dipanggil dengan nama Florence fennel bulbs. Ia menjadi 3 bahan utama dalam penyediaan alkohol dan menjadi popular sekitar lewat 19th century sebagai minuman keras di France dan negara-negara lain.

Fennel akan jadi sayur favorite saya selepas ni sebab saya dah jatuh cinta dengan keharumannya.

Jemput makan. Malas nak tulis resepi sebab saya tak pandai buat nasi goreng.

Tiada ulasan: